محاسبه آنلاین مهریه - موسسه حقوقی وکیل خانواده

محاسبه آنلاین مهریه

محاسبه آنلاین مهریه چگونه است؟ همانطور که می دانید قبل از مراسم عقد خانواده ها جلسه ای را برای تعیین میزان مهریه برگزار می کنند. در این جلسه مشخص می شود که برای یک خانم چه مقدار مهریه باید پرداخت شود. در حین عقد خانم و آقا این میزان مهریه ثبت می شود و وجه قانوی به خود می گیرد. مهریه که در روزگاران قدیم به آن کابین گفته می شد مالی است ( پول، سکه ، شاخه نبات، قرآن و غیره) است که مرد هنگام جاری شدن عقد به همسر خود پرداخت می کند و یا اینکه بعدا پرداخت می کند. اگر مهریه عندالمطالبه باشد خانم می تواند بلافاصله مهریه خود را بگیرد. اگر مهریه عندالاستطاعه باشد هر موقع که مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد مهریه پرداخت می شود.

برای محاسبه آنلاین به سایت https://kitset.ir/law/mehriye مزاجعه کنید.

محاسبه آنلاین مهریه

نحوه محاسبه مهریه آنلاین

اگر شما قصد داشته باشید مبلغ مهریه به نرخ روز را حساب کنید باید محاسباتی را انجام دهید. فرمول محاسبه مهریه به قرار زیر است:

مبلغ مهریه به نرخ روز = مبلغ مهریه * (عدد شاخص بهای کالا در سال اجرای عقد / عدد شاخص بهای کالا سال قبل)

بنا بر ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون الحاق و تبصره به ماده 1082 قانون مدنی مصوب 12/2/1377، بانک مرکزی موظف است جهت محاسبه میزان مهریه به وجه رایج ، سالانه شاخص بهای کالا ها و خدمات مصرفی را به قوه قضائیه اعلام کند و کسی که قصد محاسبه مهریه را دارد باید این جداول را در اختیار داشته باشد و در فرمول بالا جای دهد تا نرخ روز مهریه را بدست آورد. حال وب سایت کیت ست جهت تسهیل محاسبات و کاهش محاسبات پیچیده برای کاربران ابزاری را طراحی کرده است که به کمک آن می توان میزان مهریه را براساس پول و سکه محاسبه کرد، در ادامه نحوه کار با سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز کیت ست را به شما آموزش خواهیم داد.

مطالب مفید

کلیک کنید: مهریه چیست و چگونه میتوان آن را طلب کرد؟

محاسبه آنلاین مهریه براساس ارزش پول و به نرخ روز قوه قضائیه

برای محاسبه مهریه آنلاین خود یا همسرتان با استفاده ابزار محاسبه مبلغ مهریه کیت ست شما باید سه فیلد را مشخص کنید:

  1. سال اخذ مهریه: به طور مثال شما سال 1397 قصد اخذ مهریه تان را دارید.
  2. سال عقد: در چه سالی شما عقد کرده اید؟ آن را در این فیلد وارد کنید.
  3. مبلغ مهریه: مبلغ مهریه شما در سند ازدواجتان چقدر است آن را به ریال در این فیلد وارد کنید.

به طور مثال اگر شما در سال 1380 با مبلغ مهریه 10000 ریال عقد کرده باشید و بخواهید در سال 1397 مهریه خود را اخذ کنید، نرخ مهریه شما 116261 ریال خواهد بود.

محاسبه مهریه سکه

اما اگر مهریه شما یا همسرتان پول نیست و سکه می باشد روی سربرگ براساس قیمت سکه کلیک کنید و تعداد سکه های مهریه خود را در کادر وارد کنید، سپس دکمه آبی محاسبه را کلیک کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه تعیین مهریه خود به نرخ روز و اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی طلب آن، با متخصص ترین مشاورین حقوقی آنلاین مهریه در سریع ترین زمان ارتباط برقرار نمایید.

درخواست مشاوره

0

امتیاز کاربر: 4.6 ( 1 نتایج)
دکمه بازگشت به بالا