توقیف اموال جهت مهریه - موسسه حقوقی وکیل خانواده

توقیف اموال جهت مهریه

توقیف اموال جهت مهریه

در ابتدا باید گفت که مهریه حق یک زن بعد از ازدواج بوده که قبل از عقد، زوج و زوجه در مورد مقدار و میزان این مهریه توافق می کنند. مهریه توافق شده، در سند رسمی مهریه ثبت می گردد. زوجه در هر زمان می تواند اقدام به دریافت آن کرده و یا می تواند حتی آن را ببخشد که این بستگی به خود او دارد. مهریه می تواند شامل موارد و اموال مختلفی باشد و زوجه نیز می تواند به راه های مختلف مهریه خود را از زوج دریافت کند. توقیف اموال جهت مهریه (به انگلیسی: Dowry Prohibition ) نیز یکی از راه هایی بوده که بر اساس آن می توان مهریه خود را از زوجه دریافت کرده و حق خود را به صورت قانونی گرفت.

در این بخش با ما همراه باشید تا با راه های گرفتن مهریه و امور مربوط به توقیف اموال جهت مهریه  توسط وکلا و مشاورین حقوقی فعال در این زمینه بیشتر آشنا شویم. آشنایی با این امور باعث میشود تا بتوانیم در حل این امر با داشتن اطلاعات لازم اقدام کرده و به صورت کاملا قانونی در سریع ترین زمان ممکن به مهریه خود دست یابیم.

راه ها و مراحل دریافت مهریه

گرفتن حق مهریه راه و روش های گوناگونی دارد که با طی مراحل مختلف میتوان به راحتی به نتیجه ای مطلوب دست یافته و اقدام به دریافت مهریه نمود. هزاران راه وجود دارد که تمامی آنها کاملا قانونی بوده و با کمک افراد کاردان از جمله وکیل مجرب، می توان این کار را انجام داده و به حق قانونی خود در باره مهریه رسید. از مهم ترین راه ها و مراحل دریافت مهریه به صورت درست و اصولی می توان موارد زیر را نام برد:

  • زن برای دریافت مهریه خود می تواند به مراجع قضایی و حقوقی مراجعه کرده و مهریه خود را دریافت کند. در طول انجام کارهای مربوط به مهریه بهتر است وکیلی مجرب و حرفه ای نزد او وجود داشته باشد.
  • زن می تواند مهریه خود اعم از سکه، وجه نقد و یا مال و اموال که هر کدام از آنها را که در محضر ثبت شده باشد، با دادخواست اجرائیه مهریه دریافت نماید
  • سپس این اجرائیه به دست مرد می رسد و مرد وظیفه دارد که طی ۱۰ روز مهریه زن را پرداخت کرده که پرداخت او با توجه به شرایطش متفاوت می باشد. مرد اگر در طی ۱۰ روز اقدام به پرداخت مهریه نکند، زن می تواند اقدام به توقیف اموال مرد جهت مهریه نماید.
  • اگر مرد توان پرداخت مهریه را به صورت یک جا نداشته باشد، دادگاه به او حق اعسار داده و مرد می تواند ماهانه حدود یک چهارم از حقوق خود را به عنوان مهریه به زن بپردازد.
  • اگر مرد نیز مهریه زن را پرداخت کرده باشد و زن ادعا کند که مهریه او پرداخت نشده است، مرد می تواند با مراجعه به مراجع قضایی این امر را ثابت کرده و از حق خود دفاع کند.

با این روش ها پرداخت مهریه انجام می گیرد. زن می تواند در هر زمان به روش های قانونی اقدامات لازم را انجام داده و مهریه خود را به صورت کامل و به مقداری که حق او می باشد به صورت تقسیط و یا کامل دریافت نماید.

توقیف اموال جهت مهریه
توقیف اموال جهت مهریه

توقیف اموال جهت مهریه چه اموالی هستند؟

همان طور که می دانید مهریه شامل موارد مختلفی است، در صورتی که مرد مهریه را پرداخت نکند زن می تواند اموال او را توقیف کند. این اموال با توجه به دارایی های مرد شامل موارد مختلف می شود که هر کدام از آنها بر اساس نظر دادگاه و ارزشی که دارند توقیف شده و به عنوان مهریه زن به او تعلق می گیرد. مرد می تواند مهریه را پرداخت کرده و مال توقیف شده خود را آزاد نماید.

مال و اموال برای توقیف، جهت مهریه شامل خانه مسکونی که به نام مرد می باشد، خودرو، حساب بانکی، زمین و مغازه، دارایی های دیگر نظیر ملک و املاک غیر مسکونی دیگری که سند معتبر داشته و به نام مرد می باشد. بسیاری از اموال دیگر که ارزش بالایی دارند را می توان به جهت مهریه توقیف کرده و تا زمان پرداخت مهریه آنها را آزاد نکنند. اگر مرد باز هم نخواهد مهریه را پرداخت کند، قانون می تواند آنها را به عنوان حق قانونی به عنوان مهریه به زن دهد.

البته باید توجه داشت که تمام اموال مرد باید تنها به نام خود او باشد. در غیر این صورت نمی توان آنها را توقیف کرد. اگر مرد توان پرداخت مهریه را نداشته باشد، دادگاه راه های مختلفی از جمله اعسار را در نظر می گیرد و زن می تواند ماهانه و یا هر چند ماه یک بار بر اساس نظر و حکم دادگاه، مهریه خود را دریافت کند. به این شکل به راحتی این مشکلات حقوقی برطرف میشود.

توقیف اموال جهت مهریه
توقیف اموال جهت مهریه

مشاوره حقوقی توقیف اموال برای مهریه

توقیف اموال برای مهریه همانند هر فعالیت حقوقی دیگر، یکی از امور مهمی است که با توجه به آن افراد می توانند برای گرفتن مهریه اقدام کنند. این کار باید با تجربه بالایی انجام گیرد و روند قانونی آن طی شود تا بتوان در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه ای عالی و مطلوب دست یافت. با توجه به این که یک فرد عادی اطلاعات کافی در این باره را نداشته و ممکن است دچار خطا و اشتباه شد، باید از مشاورین حقوقی مجرب و حرفه ای کمک های لازم را دریافت کرد.

مشاوره حقوقی همان وکیل مجرب توقیف اموال جهت مهریه می باشد. این وکلا افرادی حرفه ای و متخصص هستند که در زمینه دفاع از حق مهریه زن بسیار مجرب می باشند که به راحتی مشکلات حقوقی شما را راجع به مهریه برطرف می کنند. وکیل توقیف اموال با راه کارهایی درست و سریع، موکل خود را یاری کرده و موکل می تواند به آسانی به حق خود رسیده و در این راه نیز مشکلی برای او به وجود نیاید.

مشاوره حقوقی و وکیل شناخته شده توقیف اموال، می تواند به راه درست خود، اموال مرد را در صورت پرداخت نکردن مهریه توقیف کند. این وکلا به این صورت می توانند به راحتی از حق موکل خود دفاع کرده و مهریه آنها را از راه قانونی از طرف مقابل دریافت کنند. با توجه به این امر نیز حضور یک وکیل کاردان در امر توقیف اموال و گرفتن مهریه، امری اساسی است. اگر این وکلا در کنار افراد نباشند نمی توانند به راه درست مهریه خود را دریافت کرده و به این صورت حق آنها ضایع می شود. وجود وکیل می تواند از حق موکل به راحتی دفاع کند و اجازه ضایع نشدن این حق را به فرد ندهد؛ به این صورت مشکلات حقوقی مرد و زن نیز حل شده و از راه درست و قانونی می توان مهریه را مطالبه کرد.

توقیف اموال جهت مهریه
توقیف اموال جهت مهریه

 مدت زمان توقیف اموال جهت مهریه

از زمانی که زن شروع به درخواست مهریه کرده و تا مدت زمانی که مرد این مهریه را پرداخت نکند، زن می تواند پس از گذشت ۱۰‌روز اقدام به توقیف اموال نماید. توقیف اموال برای مهریه نیز در مدت زمان مشخصی انجام می گیرد‌. اگر در امر انجام این فعالیت حقوقی و قانونی از کمک وکلایی مجرب استفاده کنیم، زمان توقیف بسیار کمتر شده و می توان سریع تر مشکلات خود را حل کنید.

اگر وکیل نباشد مدت زمان توقیف اموال جهت مهریه کمی طول کشیده و مدت زمان اینکه بتوان گفت که مرد مهریه را پرداخت نکرده است، بدون حضور وکیل مشکل آفرین است. همچنین مدت زمان توقیف اموال جهت مهریه با توجه به دفاع طرف مقابل و مدارک موجود در دست نیز، متفاوت می باشد. اگر مدارک که نشان می دهد مرد مهریه را در زمان مقرر پرداخت نکرده کامل باشد، مدت زمان توقیف اموال او در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد. در غیر این صورت زمان بسیار زیادی برای این کار صرف می شود.

اگر تمامی مراحل توقیف اموال جهت مهریه به درستی رعایت شده و از وکلایی مجرب در این زمینه کمک گرفت، می توان روند فعالیت خود را نیز تسریع بخشید. به این منظور می توان‌ با صرف هزینه های فوق العاده ، بهترین وکیل حقوقی توقیف اموال جهت مهریه را یافته و در هر زمان به آسانی با او در ارتباط بود. با کمک این وکلای حرفه ای و متخصص، به آسانی میتوان به حق خود برای دریافت تمام مهریه به روش های اصولی دست یافت. پس بهتر است از وکلای حرفه‌ای کمک گرفت.

دکمه بازگشت به بالا