مشاوره وکیل رایگان خانواده - موسسه حقوقی وکیل خانواده

مشاوره وکیل رایگان خانواده

توضیحاتی درباره مشاوره وکیل رایگان خانواده

با بالا رفتن اختلافات بین زوجین، احتمال ماندن در زندگی مشترک کاهش پیدا می‌کند.‌ بسیاری از زوجین به علت نداشتن تفاهم، مشکلات خانوادگی، مشکلات اقتصادی نمی ‌توانند باهم زندگی کنند و تصمیم می‌ گیرند از هم جدا شوند. یکی از دلایل بسیار شایع در جداشدن زوجین، مشکلات اقتصادی بوده به طورکه زندگی مشترک برای افراد بسیار سخت و طاقت‌فرسا می ‌شود. زن و مرد برای آشنا شدن با مراحل طلاق، گرفتن مهریه، پرداخت نفقه و دیگر مشکلات و مسائل به وکیل خانواده نیاز دارند تا آنها را راهنمایی کند. برای اینکه بتوانید از مشاوره و راهنمایی وکیل خانواده بهره‌مند شوید لازم است مبلغی را پرداخت نمایید. این هزینه در صورت افزایش جلسات مشاوره تا حدودی بالاتر می‌ رود. به همین علت افراد قشر متوسط جامعه نمی ‌توانند در جلسات حضوری شرکت کنند. اما راه‌حل چیست، اینگونه افراد می ‌توانند از مشاوره وکیل رایگان خانواده(به انگلیسی: free family lawyer advice) بهره‌مند شوند و بدون پرداخت هیچ پولی تمامی سوالات و موارد موردنظر را از وکیل بپرسند. در این مقاله به طور مفصل درباره مشاوره وکیل رایگان خانواده صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

مشاوره وکیل رایگان خانواده
مشاوره وکیل رایگان خانواده

مشاوره وکیل رایگان خانواده در زمینه گرفتن طلاق چه کمکی به موکل خود می‌کند؟

همانطور که از نام مشاوره وکیل رایگان خانواده پیداست، مشاور می‌ تواند در تمامی مسائل خانوادگی و مشکلات موجود در زندگی مشترک به موکل خود کمک کند. اگر زوجین قصد جدا شدن از هم را داشته باشند، وکیل می ‌تواند با تعریف و مشخص کردن تمامی قوانین برای موکل خود، پرونده را به نفع او پیش ببرد. در نتیجه اولین کاری که یک‌ وکیل کاربلد انجام می‌ دهد، مشخص کردن تمامی قوانین و راهکارهای مناسب است. اگر زوجه قصد جدا شدن از همسر را داشته باشد، باید برای این کار دلایل و مدارک بسیار معتبر و قانونی به دادگاه ارائه دهد. چرا که حق طلاق با مرد بوده و زن نمی ‌تواند بدون دلیل از همسرش جدا شود. مشاوره وکیل رایگان خانواده می ‌تواند در گرفتن حق طلاق به زوجه کمک کند. برای مثال اگر زوج بیماری سختی داشته باشد و یا وضع زندگی زوجین بسیار بد و نابسامان باشد به طوری که زن دیگر نتواند در آن زندگی حضور داشته باشد، دادگاه حق طلاق را به زوجه خواهد داد. اما برای این کار باید دلایل و مدارک لازم به دادگاه مربوطه تحویل داده شود تا با بررسی آنها و اطمینان از اصل بودن مدارک، حکم نهایی صادر شود.

آیا مشاوره وکیل رایگان خانواده‌ می‌تواند در زمینه گرفتن مهریه به زوجه کمک کند؟

آیا مهریه حق قانونی زن است؟ از لحاظ شرعی و قانونی مالک اصلی و قانونی مهریه، زوجه می ‌باشد و مرد باید آن را به طور کامل پرداخت نماید. اگر مردی از توان مالی مناسبی برخوردار باشد ولی از دادن مهریه اجتناب کند،‌ زن می ‌تواند از طریق مشاوره وکیل رایگان خانواده و رفتن به دادگاه، دادخواست لازم را تنظیم نماید و حق و حقوق خود را دریافت کند. البته اگر مرد وضع مالی آنچنانی نداشته باشد و درآمد او کفاف خرج زندگی را ندهد، زوج می‌ تواند به دادگاه مراجعه کرده و اسناد اموال و دارایی‌های خود را تحویل دهد تا دادگاه با بررسی آنها رای را صادر کند. اگر اظهارات مرد درست باشد، دادگاه می ‌تواند با توجه به درآمد مرد مهریه را تقسیم­بندی کرده و آن را قسط ‌بندی کند. البته در نظر داشته باشید که در ابتدا باید حدود ده درصد از مهریه به زن پرداخته شود و پس از آن مهریه قسط‌بندی خواهد شد.

آیا پدر می ‌تواند فرزند را ممنوع‌الخروج کند؟

پدر می ‌تواند در صورت لزوم به دفاتر رسمی مراجعه کرده و فرزندش را ممنوع‌الخروج کند، البته باید فرزند زیر سن قانونی باشد. اما اگر مادر قصد ممنوع‌الخروج کردن فرزندش را داشته باشد باید از طریق مشاوره وکیل رایگان خانواده دادخواست لازم را تنظیم کرده و آن را را به دادگاه تحویل دهد. در صورت درست بودن آن، دادگاه حکم را صادر کرده و فرزند ممنوع‌الخروج می‌ شود.

مشاوره وکیل رایگان خانواده
مشاوره وکیل رایگان خانواده

حق حضانت فرزند با چه کسی است؟

زمانی که خداوند به زوجین فرزندی هدیه می‌ کند، مرد و زن موظف هستند به نحو احسن از او نگهداری کنند. مرد وظیفه دارد کار کند و وسایل لازم را برای فرزند یا فرزندانش فراهم کند. مادر نیز وظیفه نگهداری و مراقبت از فرزند را برعهده دارد. اگر دو نفر به دلایل مختلفی از هم جدا شوند، دادگاه حق حضانت فرزند را به هر دو آنها می‌ دهد و هیچ کدام از زوجین حق ندارند از زیر بار این مسؤلیت شانه خالی کنند. مادر می ‌تواند تا سن هفت سالگی از فرزندش مراقبت کرده و پس از آن حق حضانت فرزند به پدر داده می‌ شود. در صورتی که مرد فوت کرده باشد مادر می ‌تواند از فرزند خود نگهداری کند. البته در برخی از موارد ممکن است زوجه همه یا قسمتی از مهریه را به مرد بخشیده باشد و در ازای آن حق حضانت فرزند را دریافت کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما مشاوره وکیل رایگان خانواده را پیشنهاد می‌ کنیم.

آیا مشاوره وکیل رایگان خانواده می ‌تواند در زمینه گرفتن نفقه تأثیرگذار باشد؟

یکی از دلایل مشاوره وکیل رایگان خانواده، گرفتن نفقه و حق و حقوق زوجه است. در صورتی که مرد از توان مالی بالایی برخوردار باشد و بدون هیچ دلیلی نفقه نپردازد، زن می‌ت واند به دادگاه مراجعه کرده و فرم لازم را پر کند. در صورتی که زن تمامی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و هیچ کم کاری از سوی او صورت نگرفته باشد، دادگاه به نفع زوجه رای را صادر خواهد کرد و مرد باید نفقه را پرداخت نماید. نفقه حقی است که مرد باید در ازای کارهایی که جزو وظایف زن است به او پرداخت نماید. درکل می توان نتیجه گرفت که نفقه شامل تمامی هزینه‌های پوشاک، مسکن، خوراک، لباس و… می ‌باشد.

مشاوره وکیل رایگان خانواده در زمینه گرفتن نفقه فرزند

زن و مرد موظف هستند که از فرزند خود نگهداری کنند. در صورتی که که زوجین از هم جدا شده باشند و فرزند نزد مادرش باشد پدر باید به او نفقه را پرداخت نماید. ولی اگر مرد از پرداخت حق و حقوق فرزند خود اجتناب کرد زن می‌ تواند از طریق مشاوره وکیل رایگان خانواده این موضوع را پیگیری کند.

مشاوره وکیل رایگان خانواده
مشاوره وکیل رایگان خانواده

نرخ و هزینه مشاوره وکیل رایگان خانواده

مشاوره وکیل رایگان خانواده کاملا بدون هزینه بوده و از نظر اقتصادی برای افرادی که نسبت به دیگر افراد توانایی مالی پایینی دارند بسیار مقرون به‌صرفه می ‌باشد. این مشاوره ممکن است به صورت آنلاین و یا تلفنی صورت گیرد. شما می ‌توانید با گشتن در مقاله های این سایت‌ نام و شماره تلفن این مشاوران را پیدا کنید. جالب است بدانید که لازم نیست حتما با وکلای شهر خودتان صحبت کنید چراکه می ‌توانید از وکلای دیگر شهرها نیز برای حل مشکلات خود کمک بگیرید. برای اینکه بتوانید در پرونده مورد نظر خود موفق باشید عکس تمامی مدارک و اسناد را برای وکیل خود بفرستید تا او بتواند با مطالعه آنها راهکار درست را به شما نشان دهد.

دکمه بازگشت به بالا