وکیل خلع ید و تخلیه - موسسه حقوقی وکیل خانواده

وکیل خلع ید و تخلیه

وکیل خلع ید و تخلیه

خلع ید یکی از جرائمی است که‌ در قانون ماده و تبصره های زيادی برای مجازات آن در نظر گرفته شده است. اصطلاح خلع ید و تخلیه کمتر شنیده شده است اما این اتفاق عملاً در زندگی افراد یا اطرافیانشان مشاهده شده است. برای برطرف کردن این مشکل باید از وکیل خلع ید و تخلیه(به انگلیسی: disposal and evacuation lawyer) کمک گرفت. مطابق با ماده قانونی خلع ید، اقدامات مهمی برای این پرونده ها انجام می شود. خلع ید و تخلیه، دو شکایتی هستند که با شیوه های مختلفی قابل پیگیری هستند. برای اینکه خلع ید و تخلیه برای افراد ضرر و زیان بیشتری را نداشته باشد، برای راه‌ حل سریعتر باید حتماً از وکیل با تجربه کمک گرفته شود.

خلع ید، عبارتی بسیار پیچیده و مبهم است‌. در صورتی که شخصی به صورت عمدی و بدون رضایت مالک، اقدام به تصرف ملک وی بکند، خلع ید صورت گرفته است. خلع ید، یکی از جرایمی است که در صورت پیگیری، مجازات سنگینی برای متخلف خواهد داشت. قربانی برای اینکه ضرر وارد شده را جبران کند، باید پرونده خلع ید را به جریان بیندازد. در این راستا، باید از وکیل خلع ید و اثبات مالکیت استفاده کرد.

در این شرایط، متهم تحت شرایطی قادر خواهد بود که اقداماتی را برای جلوگیری از محکومیت خود انجام دهد. برای جلوگیری از حکم خلع ید متهم می تواند تمامی ضرر و زیان های وارد شده را به مالک برگرداند. مفهوم خلع ید، شرایط طرح دعوای آن، دیوان مربوط به خلع ید و همچنین وظایف وکیل خلع ید مفاهیم بسیار مهمی در این موضوع هستند.

کلمه خلع ید در لغت به معنی بیرون کردن است. با دانستن معنی لغوی خلع ید، بهتر می توان مفهوم آن را درک کرد. در این مفهوم اقدام به فروش یا سوء استفاده مالی صورت نگرفته است. در خلع ید، شخص متجاوز وارد به حریم ملک شخص دیگری شده و آن را به تصرف خود درآورده است و وارد شدن شخص بدون رضایت بوده است. در این شرایط با کمک وکیل خلع ید و تخلیه، دعوای مربوطه پیگیری خواهد شد. دعوای خلع ید تنها مربوط ملک، مسکن و موارد مشابه می شود. پیدا کردن وکیل مناسب برای این پرونده، یکی از عوامل بسیار مهم تلقی می شود.

وکیل خلع ید و تخلیه
وکیل خلع ید و تخلیه

ارائه خدمات وکیل خلع ید و تخلیه

طرح دعوای خلع ید و تخلیه نیازمند شرایطی است که باید رعایت شوند. برای شروع دادخواست لازم است که متخلف واقعاً ملک را تصرف کرده باشد. برای این که وکیل بتواند دعوای خلع ید را مطرح کند، باید ثابت شود که متخلف، اموالی را به صورت غیرقانونی و از روی عمد تصرف کرده باشد. سوء نیت طرف مقابل باید مطابق با ماده قانونی خلع ید ثابت شود. برای شروع پرونده، ملک باید به نام شخص مدعی باشد و وی سند ملک را به همراه خود داشته باشد. برای اینکه بتوان دادخواست را ارائه کرد، باید شرایط ذکر شده وجود داشته باشد تا بتوان به وکیل خلع ید و تخلیه مراجعه کرد.

با توجه به این که دعوای خلع ید کاملاً مربوط به مسائل مادی است، ارزش مادی آن محاسبه می شود. در این دادرسی، هزینه ها با توجه به ارزش ملک در منطقه محاسبه می شوند که البته تنها پس از اجرای حکم و قطعی شدن آن قابل اجرا است. در حین تشکیل دادگاه و و روند پیگیری، نمی توان خلع ید را انجام داد.

مالک اصلی باید برای رسیدگی و نتیجه گیری در این پرونده، زمان بیشتری را صرف کند. دعوای خلع ید باید کاملاً قانونی و حقوقی بررسی شود. ارائه دادخواست و پیگیری ها باید حتما توسط مالک اصلی انجام می شود و شخص دیگری اعم از مستاجر توانایی این کار را نخواهد داشت. خوشبختانه پرونده های خلع ید در اولویت قرار می گیرند و حکم آن ها به سرعت صادر می شود. با توجه به حساسیت این پرونده ها، تجربه وکیل بسیار حائز اهمیت است.

روند پیگیری وکیل خلع ید و تخلیه

با توجه به اینکه اجرای حکم خلع ید، پس از قطعی شدن آن و پایان رسیدن پرونده است، قبل از نهایی شدن دادگاه اجرای حکم به هیچ عنوان صورت نخواهد گرفت. برای پیگیری های لازم به وکیل خلع ید و اثبات مالکیت نیاز است. با کمک وکیل اقدامات لازم در کمترین زمان انجام خواهد شد. با مراجعه زود هنگام برای اجرای احکام مدنی، پیگیری‌ ها بسیار سریع تر صورت می‌ گیرند. دعوای تخلیه ید و خلع ید معمولاً یکسان در نظر گرفته می شوند اما باید گفت که با وجود شباهت زیادی که با هم دارند و تفاوت‌ های قابل توجهی هم در بین آنها دیده می شود.

در بعضی موارد این دو دعوا، کاملا یکسان در نظر گرفته می ‌شوند. پیگیری در برخی از پرونده ها مانند پرونده های تخلیه بسیار سریع تر انجام می شود. البته به طور کلی، این پرونده ها در اولویت بررسی قرار می گیرند. برای پیگیری مسائل قضایی خلع ید دادگاه در محل ملک تصرف شده، تشکیل می شود. برای اینکه پیگیری ها به بهترین شکل انجام شود، باید وجه تمایز دعوای خلع ید با تصرف عدوانی برقرار شود.

تفاوت هایی بین این دو دعوا برقرار است که تفاوت های زیادی در روند پیگیری وکیل خلع ید و تخلیه ایجاد می کند. مهمترین تفاوت آن ها، نحوه ارائه دادخواست است. در دعوای خلع ید، مالک باید برای شکایت مراجعه کند اما برای تصرف عدوانی چنین نیست. نکته مهم دیگر مربوط به روش پیگیری آن است. دعوای تصرف عدوانی به شکل حقوقی و کیفری قابلیت بررسی دارد اما دعوای خلع ید، صرفا به صورت حقوقی قابل بررسی است.

وکیل خلع ید و تخلیه
وکیل خلع ید و تخلیه

فرق بین دعوای خلع ید و تخلیه ید

دعوای تخلیه ید مانند خلع ید مربوط به زمانی است که تصرف مالی صورت گرفته باشد. در هر دو دعوا، اقدام کاملا غیر قانونی است. تفاوت های فاحشی در بین این دو دعوای حقوقی وجود دارد. در دعوای تخلیه ید، بین طرفین قراردادی به نام اجاره نامه تنظیم شده است. در صورتی که مالک، ملک خود را مطابق با قراردادی به مستاجر اجاره بدهد و در زمان مقرر شده، تخلیه صورت نگیرد، دعوای تخلیه ید مطرح می شود. برای جلوگیری از حکم خلع ید، مستاجران باید به موقع ملک را تخلیه کنند.

تفاوت فاحش دیگر، مالی بودن دعوای خلع ید و غیر مالی بودن دعوای تخلیه ید است. در دعوای خلع ید به صورت کاملا حقوقی حکم صادر و اجرا می شود. در دعوای تخلیه ید تنها دستور صادر می شود. دعوای خلع ید در دادگاه مورد بررسی حقوقی قرار می گیرد و دادگاه آن معمولاً در منطقه ملک است. در دعوای تخلیه ید، شورای حل اختلاف برای بررسی و اجرای حکم اقدامات را انجام می دهد.

دعوای تخلیه ید بر علیه شخصی است که تصرفی را بر روی ملک نداشته است. دعوای خلع ید مربوط به شخصی است که تصرف کامل بر ملک داشته است. تخلیه ید کاملاً برعکس دعوای خلع ید است. در این دعوا مستاجر سابق ملک را ترک می کند. دادرسی تخلیه ید کاملاً غیر مالی است و هزینه کمتری را در بردارد. دعوای خلع ید مربوط به اموال غیر منقول است، در صورتی که دعوای تخلیه ید شامل اموال منقول و غیرمنقول می ‌شود.

اهمیت وکیل خلع ید و تخلیه

برای اینکه روند دادرسی به درستی انجام شود، نیاز به کمک متخصص وجود دارد. در این امر قانونی وکیل باتجربه نقش حائز اهمیتی دارد. با توجه به اینکه ماده قانونی خلع ید، اصل مهمی در پیگیری ها است. شباهت زیادی بین روند اداری این پرونده با سایر پرونده ها وجود دارد اما در عین حال تفاوت های زیادی هم در بین آن ها دیده می شود. جهت ارائه هرگونه شکایتی در دادگاه ها، بهتر است که از وکیل خلع ید و تخلیه ماهر کمک گرفته شود.

در واقع بسیاری از مسائل حقوقی با یک شیوه پیگیری می شوند اما با توجه به اینکه حکم متفاوتی برای آنها اعمال می شود، نیاز به وکیل با تجربه در این زمینه بیشتر احساس می شود. به طور مثال برای این حیطه حقوقی به هیچ عنوان نمی توان از وکیل خانواده و طلاق کمک گرفت. به طور کلی وکیل خانواده قادر نخواهد بود تا مشاوره‌ های لازم و کافی برای دعوای خلع ید و تخلیه را ارائه دهد.

لازم به ذکر است که باید حتماً از وکیل خبره و با صلاحیت بیشتر برای این پرونده استفاده کرد. وکیل خلع ید از تمامی جزئیات پرونده های مرتبط آگاه است و راهنمای خوبی برای ارائه دادخواست در زمینه خلع ید و تخلیه است. در مسائل حقوقی، پیگیری ها با استناد به مدارک خاصی انجام می‌ شود که برای آماده ‌سازی آنها نیاز به وکیل با تجربه است. وکیل خلع ید و تخلیه قطعاً با دانستن جزئیات پرونده های خلع ید و اثبات مالکیت سریع ترین و بهترین راه را برای رسیدن به حقوق موکل خود انتخاب می کند.

وکیل خلع ید و تخلیه
وکیل خلع ید و تخلیه

نتیجه گیری

خلع ید و تخلیه مانند هر پرونده حقوقی دیگر نیاز به پیگیری وکیل دارد. به هیچ عنوان نمی توان پیگیری ها را به تنهایی انجام داد، زیرا افراد عادی از بسیاری از تبصره های موجود در قانون کشور آگاه نیستند. در نتیجه پرونده به خوبی پیگیری نخواهد شد. در صورت عدم پیگیری مناسب نتیجه ای حاصل نخواهد شد. با کمک وکیل خلع ید و تخلیه در اسرع وقت ملک تصرف شده به مالک باز می گردد. با کمک وکیل از موسسه حقوقی البرز این پرونده حقوقی در کمترین زمان ممکن انجام می شود. برای بهره مندی از مشاوره وکلای باتجربه این مجموعه، با ما در تماس باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا