وکیل دادگاه خانواده - موسسه حقوقی وکیل خانواده

وکیل دادگاه خانواده

وکیل دادگاه خانواده

خانواده یکی از نهاد های مهم جامعه محسوب می شود. بروز مشکل در این نهاد مهم منجر به یک معضل اجتماعی شده و یکی از مسائلی است که به وفور در جامعه به چشم می خورد. این اختلافات خانوادگی در اکثر اوقات با صحبت و همفکری طرفین به صلح می انجامد. ولی در مواقعی که این مشکل حل نشده باقی بماند، زوجین برای رفع آن به یک وکیل دادگاه خانواده(به انگلیسی: family court lawyer) نیاز پیدا می کنند. تا با بهره‌گیری از تجربیات او و مراجعه به محاکم دادگستری نسبت به رفع مشکل خود اقدام نمایند. داشتن یک وکیل مجرب در این زمینه به زوجین کمک شایانی می ‌کند. چرا که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در هنگام مراجعه به دادگاه های خانواده به دچار مشکل خواهند شد. ما در این مقاله قصد داریم پیرامون اختلافات خانوادگی و نقشی که یک وکیل خانواده می تواند در رفع این مشکل ایفا نماید، مطالب مفید و جامعه در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید.

یک وکیل خانواده پیرامون چه پرونده هایی فعالیت می کند؟

متاسفانه از جمله پرونده های رایج که در مراجع قضایی این روزها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اختلافات خانوادگی است که به طلاق می ‌انجامد. در بسیاری از این دعواها عوامل زیادی دخیل هستند که در صلاحیت دادگاه خانواده قرار نمی‌ گیرند و این پرونده‌ها را دچار پیچیدگی می ‌کند که تنها از طریق یک وکیل دادگاه خانواده قابل حل و پیگیری است. یک وکیل خانواده به طور کلی پرونده ‌هایی را بررسی می‌کند که در صلاحیت دادرسی دادگاه خانواده باشد. این پرونده‌ها به موجب قوانین حمایت از خانواده، به موارد زیر دسته بندی می شود:

  • ازدواج مجدد
  • نکاح دائم موقت و اذن در نکاح
  • شروط ضمن عقد نکاح
  • نامزدی و خسارت بر هم زدن آن
  • جهیزیه
  • مهریه
  • نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت
  • تمکین و نشوز
  • طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
  • اهدای جنین
  • نسب
  • حضانت و ملاقات طفل
  • سرپرستی کودکان بی سرپرست
  • رشد، حجر و رفع آن
  • ولایت قهری، قیمومت، امور مربوط به ناظر و امین
  • نفقه اقارب
  • امور راجع به غایب مفقودالاثر
  • تعیین جنسیت

همه این موارد جزو دایره مسئولیت یک وکیل دادگاه خانواده می باشد.

وکیل دادگاه خانواده
وکیل دادگاه خانواده

وکیل خانواده در چه اموری می تواند به خانواده ها کمک کند؟

در این بخش از مقاله به چکیده ای از اموری که یک وکیل خانواده می‌ تواند برای شما انجام دهد می پردازیم:

  • مشاور حقوقی خانواده: شاید تا به حال به مراجع قضایی مراجعه کرده باشید و از شرایط و پیچیدگی ‌های آن اطلاع داشته باشید، در این مراجع برای رسیدگی به پرونده‌ های متشاکیان در هر زمینه قانون و ضوابط خاصی را باید بدانید که از عهده افراد معمولی ساقط است. بهترین راه برای رفع این مشکلات مراجعه به یک فرد آگاه در این زمینه است. وکلای دعاوی خانواده می توانند به راحتی پرونده های خانوادگی شما را از منظر قانونی مورد بررسی قرار داده و همه راه‌ های پیگیری آن را به شما نشان دهند.
  • تنظیم شکواییه: در برخی از مراجعات به مراجع قضایی، شاید مجبور به تنظیم شکواییه برای بررسی مشکل خود باشید. نحوه تنظیم شکواییه و متن دادخواست شما باید با ضوابط خاصی صورت گیرد که یک فرد عادی از انجام آن به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کامل عاجز است. بنابراین ناگزیر به مراجعه به یک فرد آگاه و خبره است. این چنین شکواییه هایی می بایست توسط یک فرد با تجربه صورت گیرد که در این زمینه یک وکیل دادگاه خانواده بهترین گزینه می باشد.
  • پیگیری پرونده خانواده: در دعاوی هایی که در دادگاه خانواده مورد بررسی قرار می گیرند شما به تنهایی نمی‌ توانید از حقوق خود دفاع کنید. در چنین شرایطی شما با حضور یک وکیل قادر خواهید بود کارهای خود را طبق روال انجام دهید. یک وکیل خانواده با تجربه و خوش سابقه با پیگیری پرونده شما اقدام به دفاعیات و اظهاراتی می‌کند که باعث تسریع در روند پرونده می‌شود.
  • دفاع در دادگاه تجدید نظر: در بسیاری از دادرسی ها در دادگاه اول، حکم صادره به احتمال زیاد مطلوب شما نخواهد بود، در چنین مواقعی فرصت دیگری در اختیار شما قرار می گیرد تا نسبت به حکم دادگاه اول اعتراض کنید. این اعتراض شما منجر به تشکیل دادگاه تجدید نظر می ‌شود. در چنین شرایطی یک وکیل دادگاه خانواده با استناد به مدارک و مستندات خود، اقدام به دفاع از حقوق شما می ‌نماید.
  • راهنمایی در موضوعات خانوادگی: شاید فکر کنید که همیشه در زمان بروز مشکلات خانوادگی و حقوقی، باید به یک وکیل خانواده مراجعه نمایید. در صورتی که شما می توانید قبل از بروز هر مشکلی که عواقب حقوقی برای شما در برداشته باشد، با یک وکیل خوب مشورت کنید تا مانع از بروز مشکلات و مسائل قانونی شود.
وکیل دادگاه خانواده
وکیل دادگاه خانواده

مهم ترین ویژگی های یک وکیل خانواده خوب

از ویژگی هایی که در تشخیص یک وکیل خوب می ‌تواند به شما کمک کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص در زمینه خانواده: به طورکلی یک وکیل پایه یک دادگستری توانایی فعالیت در همه زمینه ‌ها را دارد. ولی وکیلی می ‌تواند مشکلات حقوقی شما را برطرف کند که اطلاعات و تجربیات کافی در این زمینه را داشته باشد. به همین علت برای رفع مشکلات خانوادگی باید به یک وکیل دادگاه خانواده مراجعه کرد. چرا که این شخص به همه امور و زمینه‌ های حقوقی و قانونی در این خصوص واقف می باشد.
  • تجربه و سابقه ممتاز و طولانی: در دنیای امروز با استناد به اطلاعات حقوقی نمی ‌توانید در مراجع قضایی پیروز شوید! اما با استفاده از یک وکیل با تجربه و آگاه به راحتی می توانید به هدفتان برسید. دراکثر پرونده های دادگاه خانواده حساسیت و پیچیدگی های خاصی وجود دارد که تنها یک وکیل خبره از آن آگاه است و می‌تواند نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.
  • پیگیری پرونده ها در سریع‌ترین زمان ممکن: برای رفع مشکلات حقوقی در دادگاه های خانواده باید از قوانین و ضوابط حقوقی متناسب با هر مشکل استفاده شود. یک وکیل دادگاه خانواده خوب و با تجربه با بکارگیری بهترین راهکارها و پیگیری روند پرونده شما در سریع ترین زمان ممکن به رفع آن اقدام می نماید.
  • پیگیری مداوم پرونده: یکی از عواملی که سبب موفقیت یک پرونده می شود، روند پیگیری مداوم توسط یک وکیل خوب و باتجربه است. یک وکیل خانواده باید نسبت به پرونده مسئول و دلسوز باشد و مدام از روند پیگیری آن اطلاع داشته باشد تا پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. در غیر این صورت پرونده منجر به شکست خواهد شد.

اهمیت حضور یک وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی

در پرونده‌ های خانوادگی هر یک از طرفین می خواهند به عنوان صاحب حق به همه حقوق خود برسند. در واقع شاید بتوانند روند پیگیری پرونده خود را بدون یک فرد آگاه و متخصص انجام دهند. در خصوص این مسئله که آیا می‌توانند با همین روال موفق شوند یا خیر، باید بگویم شاید این چنین پرونده‌ هایی به موفقیت بی انجامد. اما درخصوص این مسئله که آیا قادر هستند تمامی حقوق خود را مطالبه نمایند باید گفت که در اکثر اوقات این اتفاق نمی‌افتد! به عبارت دیگر تنها با استفاده از یک وکیل دادگاه خانواده مجرب و با سابقه می توانید به این مهم دست پیدا کنید. در اینجاست که حضور یک وکیل ماهر برگ برنده شما خواهد بود. یک وکیل خوب و با تجربه با استفاده از تبصره ها و موارد قانونی در کنار تجربیات خود می‌ تواند باعث موفقیت در چنین پرونده ‌هایی شود.

وکیل دادگاه خانواده
وکیل دادگاه خانواده

نتیجه گیری

برای پیشبرد کارها در هر زمینه‌ای باید آن را به دست یک فرد کاردان سپرد. چرا که این فرد با بهره گیری از توانایی ها و تجربیات خود به بهترین نحو اقدام به انجام این کار می نماید. در جامعه امروز ما یکی از معضلات اجتماعی، مشکلات خانوادگی است. در بعضی از اوقات مسئله به قدری گسترده می‌ شود که اعضای خانواده به تنهایی نمی توانند آن را برطرف کنند. در چنین مواردی با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به رفع این مشکل اقدام می‌ کنند.

گاهی اوقات با اطلاع از بعضی از مسائل حقوقی و قضایی خود افراد می‌ توانند در دادگاه های خانواده به پرونده خود رسیدگی نمایند. ولی در اغلب اوقات برای مشاوره و راهنمایی های لازم در این خصوص می بایست به یک وکیل دادگاه خانواده مراجعه کنند تا با کمک از علم و تجربه آن به روند بررسی پرونده های حقوقی خود سرعت بخشند. ما در این مقاله در حد توان به ویژگی‌ ها و توانایی‌ های یک وکیل خانواده خوب و با تجربه اشاره کردیم امیدواریم که مفید واقع شود.

دکمه بازگشت به بالا