وکیل مطالبه مهریه - موسسه حقوقی وکیل خانواده

وکیل مطالبه مهریه

توضیحاتی درباره وکیل مطالبه مهریه

زن صاحب و اختیاردار تمامی اموال و دارایی‌های خود است و همسر هیچ حقی بر اموال او ندارد. با توجه به این که هر دو عضو یک خانواده هستند و یک خانواده را تشکیل داده‌اند باید گفت که کرد حقی بر دارایی‌های زن نداشته و زن میتواند آزادانه برای اموال خود حق و حقوق تعیین کند. اگر زنی قصد دارد که مهریه خود را دریافت کند، میتواند یا کمک وکیل مطالبه مهریه(به انگلیسی: lawyer of dowry content) و مشورت با او این کار را در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برساند. در ادامه درباره‌ مهریه و وکیل مطالبه مهریه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد درنتیجه با ما همراه باشید.

وکیل مطالبه مهریه
وکیل مطالبه مهریه

مهریه چیست؟

ابتدا لازم است توضیحاتی را دربارهی اینکه مهریه چیست و در لغت به چه معناست ارائه دهیم. در لغت مهریه به معنی صداقتی است که مرد نسبت به همسر خویش دارد. درنتیجه مهریه برای شروع یک زندگی صادقانه تعیین شده‌است و مرد با دادن مهریه به زن خود باعث ایجاد لطف و مهربانی بین او و همسرش می‌شود. لازم به ذکر است که تعیین مهریه‌های سنگین نه تنها مهر و محبت را بین دو طرف زن و مرد ایجاد نمی‌کند، بلکه مانع ازدواج نیز شده و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که مهریه نشان‌دهنده احترام و ارزشی است که مرد نسبت به همسر خود قائل می‌شود. در برخی از موارد ممکن است طرفین نتوانند با هم زندگی کنند و سازش نداشته باشند به همین علت زن درخواست دریافت مهریه خواهد کرد. برای گرفتن مهریه و انجام کارهای مربوط به آن می‌توانید به نزد وکیل مطالبه مهریه مراجعه کنید و از او بخواهید کارهای لازم را برای شما توضیح دهد کمک گرفتن از یک وکیل کارآزموده میتواند به شما در گرفتن حق خود تا حد زیادی کمک کند.

چه چیزهایی می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟

برخی از افراد زمین، خانه و.. را به‌عنوان مهریه برای همسر خود تعیین می‌کنند. جالب است بدانید که میوه درختان، منفعت حیوانات و اجاره خانه نیز می‌توانند به عنوان مهریه قرار بگیرند. مهریه را می‌توان یک تعهد بر کار نیز تعیین کرد که یعنی ممکن است که مهریه فردی آموزش زبان و یا فراگرفتن هنر خاصی باشد که همسر می‌تواند آموزش‌های لازم را به همسر خود ارائه دهد و مهریه او را پرداخت نماید. اگر می‌خواهید کارهای مربوط به گرفتن مهریه را در مدت زمان کمی به اتمام برسانید می‌توانید از یک وکیل مطالبه مهریه و مجرب کمک بگیرید و اسناد و مدارک درستی را به دادگاه تحویل دهید.

انواع مهریه

در این قسمت از مقاله به توضیح و بررسی انواع مهریه می‌پردازیم. انواع مهریه عبارتند از:

_مهریه مهرالمسمی: مهریه مهرالمسمی، مهری است که باید قانونی و شرعی باشد و زوجین می‌توانند هنگام عقد و یا پس از آن را تعیین کنند و این مهریه در دفتر ثبت می‌شود. لازم به ذکر است که از تعیین مهریه‌های غیر عقلانی و شرعی خودداری شود. دو طرف می‌توانند با توجه به میزان توانایی مرد، این مهریه را تعیین کنند چراکه این مهریه حد و محدودیتی ندارد و زوجین می‌توانند هر مقداری که بتوانند را تعیین کنند. بعد از توافق برروی مهریه و خواندن خطبه عقد، مرد موظف است این مهریه را همسر خود پرداخت نماید.

_مهرالسنه: مهرالسنه با مهری گفته میشود که پیامبر اکرم آنرا را برای فرزند خود یعنی حضرت فاطمه زهرا تعیین کرده‌است و مقدار این مهر 262 مثقال و نیم پول نقره مسکوک است.

توضیح مهرالمثل در مهریه

در برخی از موارد ممکن است دو طرف در هنگام عقد و قبل از درباره‌ی مهریه صحبت نکرده باشند و به توافق نرسیده باشند در این صورت باید بعد از عقد درباره‌ی مهریه و مقدار آن به توافق برسند. در این مهر باید زن از لحاظ گوناگون شرافت، حیث خانوادگی، تحصیلات، وضعیت فردی مورد بررسی قرار گیرد و او را هم شأن افرادی که از نظر اجتماعی باهم باهم برابر هستند، قرار دهند. اگر قصد پرداخت مهریه همسر خود را دارید می‌توانید به مراکز معتبر و نزد وکیل مطالبه مهریه بروید و از او دربارهی نحوه پرداخت آن کمک بگیرید.

وکیل مطالبه مهریه
وکیل مطالبه مهریه

آیا وکیل مطالبه مهریه در گرفتن مهریه نقش مثبتی دارد؟

اگر از دارایی‌های همسر خود اطلاع داشته باشید و بدانید که او از نظر مالی مشکلی ندارد و می‌تواند به راحتی مهریه شما را پرداخت نماید، باید گفت که با کمک وکیل مطالبه مهریه می‌توانید به راحتی مهریه خود را بگیرید. در نظر داشته باشید که زن پس از خواندن خطبه عقد، صاحب و مالک مهریه است و مرد پس از عقد باید مهریه همسر خود را پرداخت نماید. در بیشتر موارد اگر دو طرف باهم سازش نداشته باشند و بخواهند از هم جدا شوند، زن به دنبال گرفتن مهریه می‌رود. اما باید گفت که حتی اگر زوجین هیچ مشکلی با هم نداشته باشند، مرد موظف است مهریه زن را پرداخت نماید.

مهریه عندالمطالبه چیست؟

اگر در سند ازدواج نوع مهریه عندالمطالبه ثبت شده باشد، مرد موظف است هر زمانی که همسر او درخواست مهریه کند باید آنرا پرداخت نماید. پس اگر مهریه عندالمطالبه در سند ازدواج ثبت شده باشد و طرفین آنرا امضا کرده باشند ، مرد باید هر زمانی که همسر او بخواهد مهریه را پرداخت نماید. بسیاری از افراد برای گرفتن مهریه و اطلاع از شرایط آن از وکیل مطالبه مهریه کمک می‌گیرند. لازم به ذکر است که باتوجه به قانون جدید، سقف مهریه 110 سکه می‌باشد.

اگر مهریه زن از 110 سکه بیشتر باشد؟

باتوجه به قانون جدید، مرد می‌تواند تا 110 سکه را به عنوان مهریه به همسر خود پرداخت نماید. اگر مهریه از 110 سکه بیشتر بود، مرد با ابتدا 110 سکه را پرداخت نماید و سپس دادگاه باتوجه به شرایط مالی مرد، و بررسی داراییها و اموال او درباره‌ی این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند و در نهایت حکم را اعلام میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی پرداخت مهریه بهتر است با فردی مطلع از شرایط مانند وکیل مطالبه مهریه صبحت کنید.

وکیل مطالبه مهریه
وکیل مطالبه مهریه

نرخ و هزینه‌ی وکیل مطالبه مهریه

در این قسمت از مقاله به توضیح و نرخ وکیل مطالبه مهریه میپردازیم. نرخ وکیل مطالبه مهریه برای همه یکسان و ثابت نیست بلکه هرچقدر گرفتن مهریه و کارهای مربوط به آن زمان بیشتری بخواهد، هزینه‌ی وکیل نیز بالاتر می‌رود درنتیجه نمیتوان برای تمامی کارهای مربوط به گرفتن مهریه و.. یک نرخ کلی تعیین کرد. شما می‌توانید به مقاله های مختلف سایت ما مراجعه کنید و در آنجا باتوجه به بودجه خود وکیل موردنظر را انتخاب نمایید. وکلای مجموعه ما بسیار معتبر هستند تا شما بتوانید در اسرع وقت با یکی از آنها تماس حاصل نمایید. در این سایت‌ نام و اسامی وکلا مجرب نوشته شده‌است و شما می‌توانید شرایط خود را برای آنها بازگو کنید تا بتوانید مهریه خود را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا