وکیل روابط نامشروع - موسسه حقوقی وکیل خانواده

وکیل روابط نامشروع

وکیل روابط نامشروع

به طور کلی می توان گفت که حقوق خانواده در ایران یکی از کامل ترین و البته سخت ترین قوانین در دنیا است. اساس این قوانین شرع و به طور خاص دین اسلام است و باید در این گونه قوانین، مواردی مانند حقوق بشر رعایت شود. از این رو این مجموعه قوانین پیچیدگی های خاص خود را دارد.

نمونه هایی از این پیچیدگی در قوانین را می توان در مواردی مانند روابط نامشروع مشاهده کرد. در دین اسلام برای روابط نامشروع، مجازات هایی مانند سنگسار وجود دارد، البته این قانون تنها در برخی کشور ها مطرح است. البته، کاملا واضح است که در قوانین ایران و اسلام اجرای اینگونه حکم ها آسان نبوده و اثبات جرمی که مستحق چنین مجازاتی باشد آسان نیست؛ بنابراین، ماده ها و قوانین بسیاری در این خصوص وجود دارد که می توان گفت که کار وکیل در رابطه نامشروع، کار آسانی نیست.

به بیان ساده تر، از مرحله اول رسیدگی به این جرم یعنی اثبات جرم تا آخرین مرحله یعنی اجرای حکم، سختی ها و پیچیدگی های زیادی وجود دارد که فقط، وکیل رابطه نامشروع (به انگلیسی: Illicit relationship ) می تواند آن را به خوبی درک کرده و از آن عبور کند.

وکیل رابطه نامشروع و موضوع حقوق خانواده

همانطور که گفته شد بخشی از حقوق وضع شده در قانون مربوط به خانواده، به روابط نامشروع می پردازد. اگر بخواهیم کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم، باید به این نکته اشاره کرد که همه چیز در حقوق خانواده به این مفهوم بستگی دارد که اساس خانواده مهمترین رکن است و باید از آن به نحو احسن محافظت کنیم. بر این اساس، هر آنچه در حقوق خانواده تدوین و اجرا می شود، همه و همه در جهت حفظ بنیان خانواده است. در اسلام و فرهنگ شرقی، خانواده متشکل از زن و مرد است که بر اساس قوانین ملی مذهبی با یکدیگر ازدواج می کنند. رابطه حاصل از این ازدواج شرعی است و در نتیجه فرزندانی که بر اساس آن متولد می شوند کاملا قانونی و حلال هستند.

اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، رابطه حقوقی زن و مرد، می تواند بنیان خانواده را ایجاد کند. اسلام در این مبحث، کمی جلوتر رفته و نیت قلبی را که می توان از آن به محبت تعبیر کرد، پایه اصلی خانواده معرفی می کند. بر این اساس زن و مرد در صورت علاقه به یکدیگر مهمترین رکن و اساسی ترین بنیان خانواده را ایجاد کرده اند.

حال هر چیزی که باعث از بین رفتن این بنیان شود، خلاف قانون خانواده محسوب می شود. ایجاد رابطه نامشروع، یعنی رابطه ای که طرفین علاقه ای به یکدیگر نداشته و حریمی بین آنها وجود نداشته باشد، باعث از بین رفتن این پایه می شود. اگر یکی از طرفین این رابطه نامشروع، ازدواج کرده باشد، حکم رابطه می تواند سنگین تر باشد؛ زیرا در این رابطه علاوه بر تشکیل خانواده غیر قانونی و حرام، خانواده دیگری از بین می رود. به راحتی می توان فهمید که چرا اسلام برای مقابله با روابط نامشروع مبارزه کرده و قوانین نسبتا سرسختی وضع کرده است. قوانینی که به نظر می رسد تا حد زیادی اجرا می شوند. اگر این قوانین به درستی اجرا شوند، می توانند این مشکل را حل کنند.

 

وکیل روابط نامشروع
وکیل روابط نامشروع

وکیل روابط نامشروع; نحوه اثبات جرم

یکی دیگر از مشکلات وکیل روابط نامشروع، اثبات گناه یا امتناع از اثبات رابطه نامشروع است. در واقع از آنجایی که رابطه نامشروع و اثبات آن می تواند آبروی افراد را به خطر بیندازد؛ و از آنجا که حفظ آبروی مسلمان مهمتر از حفظ کعبه است، اسلام برای اثبات رابطه نامشروع شرایط سختی را تعیین کرده است.

به بیان ساده‌تر باید گفت که، ما نمی توانیم به سادگی از نظر شرعی رابطه نامشروع را اثبات کنیم. اثبات رابطه نامشروع که در آن یک یا هر دو طرف ازدواج کرده اند، دشوار میباشد. اگر بخواهیم در مورد این نوع قوانین صحبت کنیم باید بگوییم که، اساسا اثبات رابطه نامشروع در دادگاه عملا غیرممکن است. این موضوع می تواند راه خوبی برای یک وکیل رابطه نامشروع باشد تا بتواند از اثبات جرم موکل خود جلوگیری کند.

به بیان ساده، قانونگذار در قانون خانواده و قانون روابط نامشروع، تلاش کرده است تا شرایطی را ایجاد کند که رابطه نامشروع قابل اثبات باشد. در این بین این سوال مطرح می شود که چه نوع رابطه ای را می توان نامشروع دانست؟ آیا تنها صحبت با نامحرم برای فردی که ازدواج کرده است، می تواند رابطه نامشروع باشد؟ آیا رابطه نامشروع فقط زمانی اتفاق می افتد که بین طرفین آمیزش جنسی صورت گرفته باشد؟ این رابطه جنسی باید تا چه اندازه باشد تا بفهمیم رابطه نامشروع قابل اثبات است؟ از طرفی برای اثبات این جرم چه چیزی لازم است؟ همه این موضوعات را یک وکیل رابطه نامشروع دانسته و میتواند به راحتی این سوالات را پاسخ داده و یا این جرم را نفی و یا اثبات کند.

 

وکیل روابط نامشروع
وکیل روابط نامشروع

وکیل رابطه نامشروع و ارث

موضوع مهم دیگری که بیشتر ما را متوجه اهمیت استفاده از وکیل روابط نامشروع در حقوق می کند، موضوع ارث است. در واقع همانطور که گفته شد از آنجایی که رابطه نامشروع در ایران به عنوان یک رابطه قانونی به رسمیت شناخته نمی شود، نتایج آن اساسا غیرقانونی است. بنابراین فرزند یا فرزندان حاصل از این ازدواج نیز، مسائل خاص و نسبتا پیچیده ای دارند. یکی از این موارد قانون ارث است.

در واقع سؤالاتی که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا فرزند نامشروع می تواند از پدر و مادر خود ارث ببرد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است آیا سهم الارث او با بقیه برابری می کند یا خیر؟ اینها مهمترین سوالاتی هستند که وکیل روابط نامشروع می تواند به شما کمک کند.

وکیل رابطه نامشروع و قانون مجازات

وکیل رابطه نامشروع با استناد به قوانین جزایی ایران، شرایط قانونی پرونده را تعیین می کند.  مجازات روابط نامشروع در قانون ایران به شرح زیر است:

هر گاه مرد یا زنی که علاقه ای به ازدواج ندارد، رابطه نامشروع یا خلاف عفت غیر از زنا انجام داده و در  اقرار یا نزدیکی کند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم می شود.

هر کس علنا در انظار عمومی و اماکن عمومی تظاهر به ارتکاب فعل حرام کند، علاوه بر مجازات آن عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم خواهد شد. این شلاق و حبس تنها برای گناه در معرض عموم بوده و مجازات خود عمل غیر از این بوده و باقی میماند.

وکیل روابط نامشروع
وکیل روابط نامشروع

مجازات رابطه نامشروع زن و مرد متاهل

برخی از افرادی که به وکیل روابط نامشروع مراجعه می کنند می خواهند بدانند که مجازات رابطه نامشروع چیست؟ با مراجعه به مفاد 643 تا 644 در این مورد می توان گفت:

هرگاه مردی با زن شوهردار یا زنی که در حالت دیگری برای مرد است ازدواج کند به حبس از شش ماه تا سه سال یا از سیصد هزارتومان تا یک میلیون هشتصد هزارتومان جریمه  نقدی و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شود. اگر دفتر ازدواج و طلاق یا اسناد رسمی  داشته باشد، برای همیشه ممنوع خواهد بود.

کسانی که از روی آگاهی مرتکب هر یک از اعمال زیر شوند به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از سه تا دوازده میلیون ریال محکوم می‌شوند:

هر زنی که در بند نکاح با دیگری باشد، در صورتی که به عقد دیگری منتهی نشود، ازدواج می کند.

هر کس با زن شوهردار یا زنی که برای شخص دیگری ازدواج کرده و موجب حال نشود.

سخن آخر

بر اساس آموزه های دینی و فرهنگی کشور ما، روابط زن و مرد از تعریف و چارچوب خاصی برخوردار است و باید دارای مناسک شرعی و قانونی باشد تا مورد حمایت قانون گذار قرار گیرد. اگر این روابط خارج از قوانین شرع باشد شامل روابط نامشروع میشود. رابطه نامشروع شامل بوسیدن، بغل کردن و ….. با نا محرم است. یک وکیل روابط نامشروع خوب، میتواند تمامی مصادیق این جرم و مجازات هایش را برای شما تفهیم کند.

برای استفاده از خدمات این مجموعه و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا